26 sep. 2010

På besök hos Kvarnkviltarna

Igår, när solen sken och det var 18 grader varmt och en härlig sensommardag, var jag på Öland och höll kurs i frihandskviltning för Kvarnkviltarna och några av deras vänner.
Jag var lite orolig för om orken skulle räcka, men oroa sig var onödigt - att komma till positiva, lugna och tålmodiga kviltare i en jättefin kommungård var ren energipåfyllning!

Många trevande första försök att frihandskvilta, och några fantastiska konstverk med symaskin och tråd gjordes.

Vi provade att sy rakt på frihand, att stippla, att sy droppar, bubblor, blommor, snurror och några testade att "skriva".


Kassar ska det bli av alla provbitar så småningom.
Tack alla kursdeltagare! Jag hoppas att ni hade lika roligt som jag!

Jag fick en underbar receptsamling, precis kommen från tryckeriet, och goda äppelskivor med mig hem. Tack!

Här ska bakas äppelkakor!
Jag kan inte låta bli att skicka med en bild på något som ni vet att jag gillar och som inte finns där jag bor nu...

För övrigt vill jag tipsa om att Squareliz nu öppnat webb-butik. Titta in HÄR och njut av finfina tyger!
Jag kunde inte motstå att shoppa lite igår kväll innan jag somnade redan klockan åtta... 
I morgon är det jobb som gäller! Och snart är det utställning...
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar