27 juni 2010

Skir, skör, skum

Vilken härlig sommardag!
Idag har några rabatter rensats och en trappa har nästan blivit mossfri.
Jag är lite röd i nacken, men inte bränd.
När det var som varmast ute i trädgården gick jag in en stund och sydde lite på mitt projekt ur boken Schnibbles times two av Carrie Nelson.

Alla blocken är sydda, men inte sammanfogade.
En bård ska också sys.
Det ska bli kul att quilta den här, för jag har en idé redan.
I morse så blockade jag sjalen, som nu börjar bli slät och fin.

Det är så kul att ta bilder under blockningen, för mönstret syns som bäst då tycker jag. Mönstret är Ishbel från Ysolda.

Jag har gjort en sjal tidigare i det mönstret, och den ser verkligen  helt annorlunda ut! Kolla HÄR så får du se. Nu har jag stickat i entrådigt ullgarn, handfärgat, frånFärgkraft, och använt stickor 3.5 mm.
Skir var ordet sa Bill. Skör sa Bull.
Skumt säger jag att klockan redan blivit mycket och att dagen snart är slut!
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar