29 mars 2010

Smällkaramell och rebell

Att livet är en berg och dalbana är väl de allra flesta väl medvetna om,
och idag blev jag påmind om det igen.
En lång dag på jobbet med en del oro och mycket funderande och med några extra timmars arbete får betraktas som dal.
Att komma hem till en underbar middag som dottern fixat är definitvt berg!
Och som grädde på moset snö på alptoppen låg det två vackra, helt ljuvliga stick-böcker i brevlådan.

De kommer jag klappa på och njuta av länge! Och det är flera saker som jag absolut vill sticka!
***
Och nu - något helt annat!
Min rödvita rebell-quilt är klar!

Tack kära syrebeller för era vackra block! Utan er hade det inte blivit något smällkaramell 
Quiltningen kan ni kanske ana?

Typ, nöjd 
Nu ska jag vila mellan åkturerna.
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar