2 sep. 2009

En kändis är en kändis är en kändis

När vi var på The festival of quilts i Birmingham passade vi på att lyssna på ett föredrag av amerikanska quilt-stjärnan Marti Michell.
How to build a log cabin var namnet på föredraget och mina förväntningar var måttliga. Jag menar - hur kul kan det det vara med log cabin?!
Oj oj oj, vad jag bedrog mig! Det är hur kul som helst med log cabin!
Marti Michell är en fantastiskt inspirerande människa; varm, glad och villig att dela med sig av sina kunskaper. Vi fick tips och trix i massor - och jag vill testa alla! Och nu vill jag sy massor av log cabin-quiltar!





Min absoluta favorit bland alla vackra saker Marti visade var en röd-svart-vit quilt med log cabin och flygande gäss.

Jag köpte förstås flera av Martis linjaler och två böcker som hon glatt signerade.
En annan som också signerade böcker på mässan var Kaffe Fassett.

För många är han nog mer kändis än Marti Michell, men så är han ju konstnär.
Marti är quiltare - som många av oss.
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar