18 aug. 2008

Festival of quilts

Nu är vi hemma igen - efter helt otroliga dagar på Festival of Quilts i Birmingham. Det har varit precis så otroligt roligt, härligt och inspirerande som man bara kunde drömma om, och vi åtta som åkte tillsammans har haft så roligt :o)
Mässan är STOR - vi tillbringade två hela dagar där, men hann inte se allt. Å andra sidan vet jag inte om mina fötter och ben hade klarat ännu en dag på mässan ;o)
Jag har tagit drygt 300 bilder...
Några smakprov, t ex hallen där man kunde äta och vila sig en stund:

Min favoritkonstnär blev Irina Voronina/Ryssland. Hon gör fantastiska konstquiltar:
Den här med palmblad är också läcker:

Runt en av hallarna hängde världens längsta quilt - en som bestod av många delar sydda av olika grupper sammanknäppta med knappar. Den här har en svensk grupp i Bromma sytt:

Tyvärr hängde alla knappquiltarna högt upp, och en del var helt eller delvis dolda :o(
Vi tillbringade en dag i vackra Coventry också! En hel del av staden förstördes under andra världskriget, bland annat den gamla katedralen:

Den nya katedralen var fantastisk, med många vackra fönster:

Det här är det vackraste fönster jag någonsin sett:


Nu börjar planeringen för nästa års resa! :o)
***Anette L***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar