25 apr. 2008

Stick stick stickat

Jag har varit förkyld den här veckan :-( Uh, vad det är trist! Näsan rinner och huvudet är fullt av jag vet inte vad, och tankarna går långsammare i det.  
Men - Sticka var det ja!
Ett par sockor till lilla-lilla syster har blivit klara.

De är så sköna! Jag måste sticka ett par till mig också. Garnet heter Fabel och består av 75 % ull och 25 % polyamid. Lättstickat och roligt eftersom det "randar sig självt".
Jag har ett projekt till på gång - förstås - och det är en möbius-sjal. Läs mer om Möbius här, för det är lite häftigt :-) Matematiskt, typ...
Jag har inte kommit så långt än, för det är mååånga maskor på stickan, men så här såg det ut några varv in på sjalen

Om man tittar noga så kan man ana vridningen. Mönstret till sjalen finns här.
Be careful out there!
Nu ska jag sticka vidare ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar