28 maj 2007

Konfirmerad och klar

Nu är den här kalashelgen över! Dotterns konfirmation är numera ett minne blott - tänk vad fort en sak blir ett minne!
Vi hade hela huset fullt av släkt och vänner, och till min räddning hade jag en duktig matkunnig vän som hjälpte till med maten och var kökschef. Det är ett pyssel att få ihop mat till laktosintoleranta, diabetiker, sådana som inte tål fett, några som inte äter kött av alla sorter, nötallergiker, vitlöksallergiker och två bebisar ;-) men det blev en mycket god och lyckad buffé. Det enda problemet var att jag *bara* bakat två chokladtårtor till kaffet... Det hade säkert gått åt fyra om det hade funnits! Varför räknade jag inte ut det?!


Nu när kalasandet är över för den här gången så kanske jag hittar in i syrummet igen. Det finns en hel hög med halvfärdiga saker som ropar på mig... för att inte tala om alla nya, ännu inte påbörjade projekt, som vill bli gjorda! Och så har ju ju en hobby till.... scrapbookingen! Idag fick jag hem två underbart söta stämplar som jag bara måste testa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar