31 maj 2011

Tillspetsat

Jag skulle ju inte hinna med att sy den närmsta tiden - det skrev jag om så sent som igår, men likväl har det sytts knappt 19000 stygn ikväll! Jag är i spetstagen, minst sagt.
Den här tjusiga spetsen finns i Husqvarnas Endless Romantic Cotton Lace (nr 208) och broderas med Cotton 30-tråd. Jag har en fundering på om spetsen blir så tålig att den skulle kunna fungera som ett dekorativt skärp. Måste testas! Men jag får nog brodera några omgångar till först... :o)
Har du inte testat att maskinbrodera spets, och skulle vilja så kan du läsa min enkla handledning HÄR.

Som om inte det skulle räcka så är jag faktiskt inne på min tredje vita spetssjal, en ny Weekend Shawl.... 
Varför skulle man kunna undra... För att jag helt enkelt behöver en till, och jag har inte tröttnat på mönstret än. Så enkelt är det :o)

1 kommentar:

  1. Det var en fin spets du sytt, riktigt ljuvlig.
    En till vacker sjal på G. Vad gör du med alla sjalar? Du har kanske en garnmuckla som lånar dem? :)
    Kram

    SvaraRadera