16 maj 2011

Måndagskvällar = tv-kvällar = stickningskvällar

Hela vintern och våren har jag tillbringat måndagskvällarna i tv-soffan. Jag gillar Vetenskapens värld, och det är nästan det enda jag ser på tv. Självklart kombineras kunskapspåfyllningen med en stickning och ett par koppar te. :o)
Ikväll har jag börjat på en turkos sjal enligt ett ovanligt välskrivet mönster, Magrathea (Ravelrylänk) av Martina Behm. Vilken fröjd med ett så bra mönster!
Jag stickar med Mirasol alpakka och stickor 3.5 mm. Det blir nog alldeles lagom tror jag.
Ett par varv till hinner jag innan det är läggdax...
***Anette L***

2 kommentarer:

  1. Härlig färg på garnet!
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Stickning och broderi är perfekt framför tv:n. Mönstret ser så fint ut så jag måste kika lite närmare på Ravelry.

    SvaraRadera